Saturday, July 26, 2014

Jangan sakit mata dan sakit hati di Hari Raya ini!!!!

Selamat Hari Raya Aidilfitri!!!!


Assalamualaikum Semua!!! Selamat Hari Raya!!!!
InshaAllah tak lama dah nak raya. Mungkin sehari je lagi kita berpuasa. Ramai juga yang dah sampai di kampung halaman, Alhamdullilah. Buat yang bawak kereta baru balik kampung, jangan over speed pula ye, kang tersadai tepi jalan kalau belum cecah kilometer tertentu. Mesti ramai yang jeles dengan kereta baru anda! Buat yang jeles tu, its okay to be jealous but please do not be dengki okeh!!! NO! NO! NO!!! Do not be typical low class Malay minded that famous with PHD!!!


Dont be dengki-dengki okeh! Apa lagi sesama adik beradik, jangan gaduh-gaduh. Dahlah jarang jumpa, jarang berbual, jangan dek kerana hasad dengki kita korbankan puasa kita selama sebulan tu. Bersyukur dan bergembiralah dengan kejayaan adik beradik kita dan saudara mara kita. Cuba cungkil rahsia bagaimana mereka mendapat apa yang mereka impikan. Depa kerja sungguh-sungguh ka, depa buat bisnes part time ka, depa main saham ka, depa involve dalam property ke... Depa buat BISNES SHAKLEE ka sampai depa dapat income 5-6 angka!!! Pastinya itu lebih baik daripada berhasad dengki membuta tuli.



Buat perokok yang dah berjaya berhenti merokok macam saya di bulan puasa ni, TAHNIAH saya ucapkan. Buat mereka yang masih gagal walaupun mencuba, teruskan usaha anda!!! Mohon sangat-sangat, janganlah dengki pada yang dah berjaya berhenti menghisap rokok dahulu ye!!! Cungkil, cungkil, dan cungkil rahsia mereka berjaya berhenti menghisap rokok. Depa guna vivix shaklee ka, depa guna niquitin ka, depa just guna will power ka? Artikel pasal berhenti merokok ada banyak dalam blog saya ni. Korek-korek semula kat archive ya!!! Azam saya lepas raya nak dapat body macam kat bawah!!! Sihat dan macho!!! Kui kui kui!!! We will see!!!!


Jadilah insan hebat yang berjaya dan kaya okeh!!

Saya nak share something.....


"Apabila berkumpul di Hari raya bersama sanak saudara tentu ada perasaan yang tidak baik wujud di
antara kita. Rasa hasad dengki, iri hati dan saling membanding antara satu sama lain mudah disemarakan oleh bisikan syaitan yang mahu kita bertelagah antara adik beradik dan sanak saudara.
Oleh itu jika ada sanak-saudara dan ipar duai mencerita nikmat yang mereka perolehi, segeralah ucapkan tahniah dengan seikhlas hati. Padamkan segera perasaan negative yang mungkin wujud di hati kita.
Dengan segera mengucapkan taniah, sebenarnya kita mengucapkan rasa SYUKUR atas nikmat ALLAH yang dikurniakan kepada mereka. Kita menjauhkan diri dari hasutan syaitan.
Jika kita irihati dan hasad dengki, bermakna kita mempersoalkan takdir ALLAH untuk mereka. Siapa kita yang mempersoalkan semua takdir ALLAH. Tanda kita dikuasai iblis dan syaitan adalah apabila kita rasa sakit hati dengan nikmat yang dikurniakan pada mereka.
Malah hasad dengki hukumnya haram dan termasuk dalam kategori dosa-dosa besar. Orang yang memiliki sifat ini dikira memiliki akhlak yang tercela. Malah sifat hasad dengki ini merupakan salah satu sifat iblis.
Allah berfirman: “Jika kamu memperoleh kebaikan, nescaya mereka bersedih hati, tetapi jika kamu mendapat bencana, mereka bergembira kerananya”. (al-Imran: 120).
Rasulullah juga memperingatkan dalam hadis yang bermaksud: Hati-hatilah kamu daripada hasad dengki kerana hasad dengki itu akan memakan semua amal kebaikan sebagaimana api memakan kayu kering atau rumput kering. (riwayat Imam Abu Daud).
Sifat hasad dengki ini sebenarnya menggambarkan isi hati kita yang masih keruh dan mudah dipengaruhi syaitan. Ia akan memecahbelahkan hunungan antara sanak saudara dan ipar duai.
Ikhlaskan hati dengan segera mengucapkan tahniah kepada mereka yang dikurniakan nikmat oleh ALLAH."

Sumber: https://www.facebook.com/DrZubaidiHjAhmad/posts/614518645234881

Sempena Hari Raya Aidilfitri ni saya nak ucapkan selamat Hari Raya Aidilfiti kepada semua, saya juga nak mohon kemaafan zahir dan batin di atas segala kelemahan dan keterlanjuran saya. Saya doakan kita semua KAYA DAN BERJAYA di dunia dan di akhirat!!!

Selamat Hari Raya Aidilfitri!!!!! 




"Hidup anda, anda yang tentukan!!!"

Hayati kisah dan pengalaman sebenar sepasang suami isteri, graduan terbaik universiti luar negara yang berhenti makan gaji dan membina empayar perniagaan mereka pada usia muda. Segala langkah jatuh bangun didedahkan khas untuk anda.
 Klik gambar di untuk ebook free anda!!!
Masih PERCUMA!!! Dapatkan sebelum ebook ini dikenakan bayaran!!!




Azman: 010-5185 983 
Hayaty: 013-260 1599 
(Call / whatsapp / sms)

0 comments:

Post a Comment

Buku percuma untuk anda yang MAHU KURUS DAN SIHAT!!!

Buku percuma untuk anda yang MAHU KURUS DAN SIHAT!!!

.

.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...