Sunday, September 7, 2014

Bagaimana Aleesya bebas daripada sembelit dan kurang selera makan?




Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua,


Saya doakan kita semua sihat, kaya dan bahagia di samping keluarga tercinta.

Semoga hidup kita hari ini lebih baik daripada semalam!


Kali ni saya nak ceritakan bagaimana anak saya, Aleesya bebas daripada sembelit dengan izin Allah.

Dalam entry Kini anakku bebas daripada sembelit saya ada ceritakan penderitaan Aleesya

yang menghidap sembelit selama lebih kurang EMPAT tahun.

Alhamdulillah kini Aleesya sudah bebas daripada sembelit kronik yang amat menyakitkan dan

menyeksakan dengan Meal Shake Shaklee!, sudah tentu juga dengan izin Allah.

Aleesya


Selain masalah sembelit selesai, selera Aleesya juga kini makin bertambah.

InshaAllah bertambahlah berat Aleesya selepas ni.

Saya ada melakukan kajian sendiri bagaimana Meal Shake Shaklee membantu menyelesaikan

masalah sembelit dan takde selera makan Aleesya.


Apa yang saya dapat simpulkan untuk masalah kurang selera makan ialah Aleesya kekurangan

nutrisi dalam badan.



Kekurangan nutrisi berikut adalah salah satu penyumbang hilangnya selera makan kanak-kanak.


1. Vitamin B12

    Kekurangan vitamin B12 adalah salah satu punca hilang selera makan

    Boleh terjadi jika kurang makan daging atau vegetarian.

    Bagaimana jika anak-anak tak suka makan daging?

    Cuba gantikan dengan telur, susu, tauhu, keju, yogurt atau tempe.

    Vegetarian pula boleh makan alga dan agar-agar untuk menambah Vitamin B12.





2. Zinc  
 
     Kekurangan zinc juga adalah salah satu punca hilang selera makan.

     Sama seperti vitamin b12, boleh terjadi jika kurang makan daging atau vegetarian

     Boleh cuba diatasi dengan makan telur, keju, ayam dan daging.


      


Macam mana Aleesya bebas daripada sembelit?

Alhamdulillah dalam meal shake Shaklee ada diet fiber.

Fiber memang sangat-sangat membantu dalam masalah sembelit.

Memang kira lengkaplah meal shake neh!

Masalah kurang selera makan dan sembelit selesai dengan meal shake Shaklee!


Tak percaya??? 


Cer tengok nasihat Kevin Zahri di bawah!



Sehingga berjumpa lagi di entry saya akan datang.

Saya akan bongkarkan kisah IQ anak-anak selepas ni!

Tunggguuuuuuu.....


Semoga Allah izinkan kita semua bertemu lagi entry saya selepas ini.

Saya akan terus mendoakan kita semua sihat, kaya dan berjaya!


Wassalam.





Promosi September 2014 - Beli 3 Meal Shake dan dapatkan 1 PERCUMA!!! 



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya bekerja dari rumah?
 

Hubungi Azman / Hayaty untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!



Azman: 010-5185 983 
Hayaty: 013-260 1599 
         (Call / whatsapp / sms)           

Hayati kisah dan pengalaman sebenar sepasang suami isteri, graduan terbaik universiti luar negara yang berhenti makan gaji dan membina empayar perniagaan mereka pada usia muda. Segala langkah jatuh bangun didedahkan khas untuk anda.



 Klik gambar di untuk ebook free anda!!!






0 comments:

Post a Comment

Buku percuma untuk anda yang MAHU KURUS DAN SIHAT!!!

Buku percuma untuk anda yang MAHU KURUS DAN SIHAT!!!

.

.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...