Tuesday, August 12, 2014

Buah Pinggang Terkorban kerana Senggugut!!!


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Alkisahnya, ada sorang kawan saya kehairanan kerana sorang akak yang saban tahun berniaga bersama-sama adik beradiknya di Pasar Ramadhan. Kawan saya tu memang peramah orangnya dan suka bertanya jika tak pasti. Jom kita ikuti perbualan kawan saya:

Kawan Saya: "Kak, mana pergi kakak sorang lagi? Dia tak berniaga dah ka?"

Akak Gerai: "Hang tak tau ka, kak tu sakit la ni. Dah tak boleh berniaga sekarang."

Kawan Saya: "Saya ada dengar dia sakit buah pinggang, betul ka?"

Akak Gerai: "Ha. Betul la tu. Doktor dah nasihatkan untuk buat DIALISIS. La ni dia tak larat dah. Buat kerja sikit dah penat. Doktor suruh dia rehat."

Kawan Saya: "Allahuakbar. Kesiannya. Dah la muda lagi, anak-anak pun ramai yang kecik lagi. Apa puncanya kak?"

Akak Gerai: "Dulu, tiap-tiap bulan dia SENGGUGUT. Bukan sikit pulak tu. Senggugut yang agak teruk. So, jalan mudah dia makan PARACETAMOL. Kalau tak boleh tahan lagi, makan PAIN KILLER terus. Air pulak dia kurang minum. Tu la kot yang punca sakit buah pinggang sekarang ni."




Terus kawan saya tu terdiam. Yelahkan, akak tu dah berumur dalam 40-an. Maknanya dah berpuluh-puluh tahun dia mengalami senggugut dan terpaksa memakan pain killer setiap bulan

Itulah kisah yang dikongsikan dengan saya.

Pengalaman Isteri Kawan Saya Dengan Senggugut

Balik rumah kawan saya tu pun ceritalah kisah akak tu dengan isterinya. Tak disangka, tidak juga diduga isteri kawan saya tu pun pernah hadapi senggugut yang kritikal beberapa tahun dahulu sebelum berkahwin. Tahap kritikalnya tu sampai tak boleh bangun.

Masa tu isteri kawan saya memang tak tahu apa-apa cara untuk mengatasinya secara moden atau tradisisional. Yang dia tahu, makan PARACETAMOL atau PAIN KILLER dan beres, boleh buat urusan harian macam biasa.

Syukur Alhamdulillah, selepas berkahwin dan bersalin, isteri kawan saya tu dah tak pernah hadapi senggugut lagi sehingga sekarang.
Isteri saya agak bernasib kerana jarang hadapi masalah senggugut sejak usia remaja hinggalah sekarang. 

Takat makan paracetamol atau pain killer okay lagi, jangan terkejut ada yang makan sepapan paracetamol dan sebotol air cola semata-mata nak hilangkan rasa sakit tu. Sebenarnya bukan rasa sakit tu yang hilang, tapi dek kerana high lupalah rasa sakit!

Perkara ni masih berlarutan sebab kurangnya kesedaran betapa bahayanya paracetamol atau pain killer jika diambil dalam jangka masa yang panjang. 


SENGGUGUT - Masalah Biasa Untuk Kebanyakan Wanita



Alhamdullillah, isteri saya bernasib baik tidak mengalami masalah senggugut yang kritikal sebabnya s
ecara puratanya, 8 / 10 daripada wanita akan mengalami masalah ini setiap bulan ketika kedatangan haid. 

Masalah senggugut lebih mudah dan lebih kerap berlaku kepada mereka yang belum berkahwin.

Walaubagaimanapun, jangan risau sebab Insya Allah masalah sengugut akan selesai selepas wanita ini berkahwin dan mengandung. Namun ada juga wanita yang terus mengalaminya walaupun selepas melahirkan anak. 


Kesilapan yang mungkin mengakibatkan buah pinggang terkorban!

Macam yang saya kongsikan di atas, kebanyakkan wanita akan mengambil jalan mudah dengan menelan PAIN KILLER Tramadol, Ibuprofen atau Ponstan untuk menyelesaikan masalah senggugut.




Bertahun-tahun mereka ambil ubat penahan sakit ini kerana sudah menjadi kebiasaan, asal sakit je telan pain killer!

Betapa kasihannya mereka kerana dalam tak sedar apa yang mereka lakukan itu sebenarnya akan mengakibatkan terkorbannya buah pinggang mereka secara perlahan-lahan.

Jika sekali sekali tidak mengapa bila rasa sakit senggugut itu sangat melampau. Namun jika dah diambil selama berpuluh-puluh tahun bayangkanlah betapa beratnya beban yang ditanggung buah pinggang tu

Buah pinggang takde 'alat ganti', jika suatu hari nanti bila dah sakit buah pinggang, pada waktu itu nak menyesal pun dah tak berguna. Kos rawatan bukan sedikit, rasa sakit pun bukan sakit yang biasa. Sanggupkah anda?

Ada Isteri, Anak, Adik Perempuan, atau Kekasih hati Yang Kerap Senggugut?

Sanggupkah anda membiarkan insan-insan tersayang 'mengorbankan' buah pinggang mereka dengan PAIN KILLER? Zaman dah berubah, taraf ekonomi pun dah berubah. Duit boleh dicari, tapi kalau buah pinggang rosak mana anda nak cari?


Jom kita bantu mereka atasi masalah senggugut dan selamatkan buah pinggang mereka daripada terkorban dengan GLA Complex!

GLA memberikan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan. Ia melegakan kesakitan akibat senggugut, mengurangkan sakit kepala dan membantu menormalkan kitaran haid.

GLA Complex daripada Shaklee ini tidak mempunyai sebarang perisa, pemanis, pewarna atau sebarang pengawet tambahan. 100% daripada bahan-bahan semula jadi anugerah Allah. 


TESTIMONI PENGGUNA GLA COMPLEX!!

Alhamdullillah dah ramai yang mendapat manfaat dengan GLA! Antara masalah yang telah terbukti mampu diselesaikan adalah seperti berikut :

1. Senggugut ( Period Pain )
2. Haid Tidak Teratur
3. Masalah Kesuburan Wanita
4. Fibroid dan Cyst 


Jom kita tengok testimoni-testimoni di bawah! :-

Testimony 1





 Testimony 2

Testimony 3




Testimony 4




Testimony 5




Testimony 6




Testimony 7



Testimony 8




Testimony 9




Testimony 10




Saya mohon sebarkanlah maklumat yang telah dikongsikan untuk kebaikan semua pihak. Jangan biarkan buah pinggang terkorban kerana senggugut dan PAIN KILLER!

Jika anda rasa berminat untuk mengetahui lebih detail mengenai GLA Shaklee ini, anda boleh menghubungi Hayaty pada nombor telefon di bawah.



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
 

Hubungi Hayaty untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 
Hayaty
Shaklee ID : 1154041
010-5185 983 (Call, SMS, WhatsApp)
azmanhayaty@gmail.com


Hayati kisah dan pengalaman sebenar sepasang suami isteri, graduan terbaik universiti luar negara yang berhenti makan gaji dan membina empayar perniagaan mereka pada usia muda. Segala langkah jatuh bangun didedahkan khas untuk anda.


 Klik gambar di untuk ebook free anda!!!

1 comment:

  1. Saya dulu pun suka sangat la makan ponstan ni, tapi Alhamdulillah sejak kenal shaklee dah lama saya tak belo paracetamol dan juga ponstan

    ReplyDelete

Buku percuma untuk anda yang MAHU KURUS DAN SIHAT!!!

Buku percuma untuk anda yang MAHU KURUS DAN SIHAT!!!

.

.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...